Primary Navigation

Tre gode råd til en digital marketing strategi

Når du skal lave en strategi for digital marketing, er det essentielt at du holder dig for øje både hvad målet med kampagnen er, løbetiden, budgettet samt din målgruppe. Her får du tre gode råd til en digital marketing strategi.

Vær opmærksom på, hvilket behov du ønsker at opfylde

Det er essentielt at du er helt klar på, hvilke mål du vil forsøge at opfylde ved din markedsføring. Hvis du sørger for at lægge dette helt klart, kan du målrette din kampagne tilstrækkeligt, sådan at du vil kunne opnå det, du er ude efter. Nogle mål, som du kan have med din markedsføring, kan for eksempel være følgende:

  • Du ønsker at øge kendskabet til dit brand.

  • Du ønsker at yde kundeservice.

  • Du ønsker at øge antallet af kunder.

  • Du ønsker at opbygge et forhold til dine leads og til dine kunder.

  • Du ønsker at øge trafikken på din hjemmeside.

Lav en markedsføringsmaskine

Det er vigtigt at du ser på dine aktiviteter som en del af en samlet plan. Mange mennesker tror nemlig, at det er tilstrækkeligt for eksempel at udgive nogle billeder på de sociale medier, sende nogle nyhedsbreve samt lave en webshop. Dog er dette sjældent nok, hvilket vil kunne afholde dig fra at lave en fyldestgørende strategi, som vil give dig resultater. Når du udvikler din digitale strategi, kan det være en god idé at for eksempel at spørge dig selv:

  • Vil dine email-lister kunne konvertere modtagerne til kunder?

  • Vil dine opslag på sociale medier øge trafikken til din hjemmeside?

Sæt smarte mål

Det er vigtigt at sætte mål for din digitale strategi – men uden en helt klar idé om, hvad du arbejder frem imod, vil dine aktiviteter blive både uorganiserede og mindre effektive. Brug gerne ”SMARTER goals”:

  • Specific (specifikke)

  • Measurable (målbare)

  • Attainable (opnåelige)

  • Relevant (relevante)

  • Time-bound (tidsbegrænsede)

  • Evaluated (evaluerede)

  • Revised (reviderede)



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *