Medmindre du er en lille virksomhedsejer, der ikke er interesseret i at vokse dit brand, skal du have et websted. I disse dage er det nemmere end nogensinde at opbygge et forretningswebsted eller e-handelsbutik: det koster ikke mange penge, du behøver ikke vide, hvordan du skal kode eller designe, din online butik er ikke begrænset til åbningstider, og det er en af de bedste middel til gratis reklame. At have et websted for mindre virksomheder handler ikke kun om at sælge dine varer og tjenester – det handler også om at give noget af værdi til potentielle kunder. Stadig ikke sikker på, hvordan det at have et websted vil hjælpe dig med at vokse din virksomhed? Her er 3 grunde til, at enhver virksomhed har brug for et websted:
1. Dine kunder forventer det.
Hvis dette var den eneste grund på listen, ville det være nok. Tænk over det. Ville du stole på en virksomhed, der ikke havde et websted? Hvis du ikke har et forretningswebsted, kan dagens digitale-kyndige (og utålmodige) kunder muligvis se andre steder.
2. Det giver socialt bevis.
90 procent af forbrugerne hævder, at online anmeldelser påvirker deres købsbeslutninger.Du kan stole på Google, Yelp og andre gennemgangssider for at være vært for anmeldelser af dit brand, men du kan dræbe to fugle med en sten på dit eget websted.
3. Du styrer fortællingen.
Det er rigtigt, at du ikke kan kontrollere, hvad andre siger om dig på sociale mediekanaler, men du kan påvirke den offentlige opfattelse ved at oprette din egen historie via et forretningswebsted. En virksomhedsblog hjælper virksomhedsejere med at få deres besked, mission og personlighed foran deres målgruppe hurtigere end trykte annoncer eller snail mail-brochurer. Desuden gør sociale ikoner, der linker til Facebook, Twitter, Instagram og andre netværksplatforme det lettere at dele dit indhold for dine besøgende, der kan lide det, de ser.